طرز تهیه شربت توت سیاه

طرز تهیه شربت توت سیاه
طرز تهیه شربت توت سیاه

طرز تهیه شربت توت سیاه

شربت توت سیاه یکی از انواع شربت های خوشمزه و سنتی ایرانی است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت مجله آیلا همراه باشید.

مواد لازم

– توت سیاه     ۱ کیلوگرم
– شکر            ۱ کیلوگرم
– آب              ۲ لیوان

دستور تهیه شربت توت سیاه

مرحله اول

برای تهیه شربت توت سیاه خوشمزه در ابتدا توت ها را تمیز می کنیم، سپس می شوییم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر را لابه لای توت ها را می ریزیم و قابلمه را به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از گذشت حداقل ۶ ساعت قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و آب را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا آب به جوش بیاید و شکر به طور کامل در آب یکدست شود.

مرحله سوم

حالا باید صبر کنیم تا شربت به جوش بیاید، پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، کف های ایجاد شده روی شربت را با یک قاشق مناسب جمع می کنیم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود رنگ شربت زیباتر و شفاف تر شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید حدود ۷ تا ۱۲ دقیقه صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد. حالا شربت ما آماده است، درب قابلمه را می گذاریم تا دیواره های قابلمه عرق کند و شربت با گذشت زمان شکرک نزند.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت هم دمای محیط شد، آنرا داخل ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای مصرف شربت هم یک پنجم لیوان را با شربت پر کرده و باقیمانده انرا آب سرد می ریزیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

نکات تهیه شربت توت سیاه

خواص توت سیاه

توت سیاه خواص فوق العاده زیادی برای سلامتی بدن و درمان انواع بیماری ها و ویروس ها را دارد که از مهم ترین این خواص می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، سلامت دستگاه گوارش، درمان یبوست، بهبود گردش خون و … اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید