طرز تهیه شربت ریحان

طرز تهیه شربت ریحان
طرز تهیه شربت ریحان

طرز تهیه شربت ریحان

 

شربت ریحان یکی از انواع شربت های خوشمزه و مفید بین المللی است که مناسب فصل تابستان است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

برگ ریحان خرد شده 2 فنجان
شربت آب قند رقیق 4 فنجان

 

 

دستور تهیه شربت ریحان

 

مرحله اول

برای تهیه شربت ریحان سنتی ابتدا برگ های ریحان را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خشک شود، حالابرگ های ریحان را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه شکر را به همراه آب به قابلمه اضافه و برگ های ریحان می کنیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل در آب حل شود و آب به نقطه جوش برسد، حالا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا شربت به غلظت کافی برسد و قوام بگیرد.

مرحله سوم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه که شربت به غلظت مناسب رسید قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم،حالا درب قابلمه را می گذاریم تا شربت با دمای محیط یکسان شود و عطر و طعم ریحان به طور کامل وارد شربت شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت با دمای محیط یکسان شد آنرا صاف می کنیم و داخل بطری های شیه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای مصرف شربت هم به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از شربت را داخل هر لیوان می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا باقی مانده حجم لیوان ها را با آب سرد و یخ پر می کنیم و با قاشق شربت و آب را کاملا مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سرو می کنیم.

.نکته دیگر در مورد رنگ این شربت است که بستگی به ریحانی دارد که استفاده می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که از برگ ریحان سبز استفاده کنیم، شربت رنگ سبز بسیار ملایم به خود می گیرد که برای پر رنگ تر شدن ان می توانیم از رنگ غذا استفاده کنیم و برای اینکه شربت بنفش کمرنگ شود باید از ریحان بنفش برای تهیه شربت استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید