طرز تهیه اسموتی موز

طرز تهیه اسموتی موز
طرز تهیه اسموتی موز

طرز تهیه اسموتی موز

اسموتی موز یکی از نوشیدنی های سالم و بسیار مقوی بین المللی است که با مواد متنوع و مختلفی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

موز – یک عدد

شیر سرد – یک لیوان

شکر یا عسل – به میزان لازم

یخ – ۳ تا ۴ قالب مکعبی

دستور تهیه اسموتی موز

مرحله اول

برای تهیه اسموتی موز خوشمزه ابتدا موزها را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار می دهیم تا یخ بزنند، سپس از فریزر خارج می کنیم و پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه با یک کارد تیز موزها را به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه ماست چکیده را به همراه بادام هندی، شیر و عسل به مخلوط کن اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا مواد کاملا یکدست و یکنواخت شوند. در ادامه مایع حاضر شده  را در لیوان های بزرگ می ریزیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که مخلوط کن یا میکسر در دسترس ندارید ابتدا موزهای یخ زده را رنده می کنیم، سپس بادام هندی را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا پودر شود و به همراه ماست، شیر و عسل به موزهای رنده شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را با قاشق یا همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید به جای بادام هندی از تخم کتان و به جای ماست هم از بستنی وانیلی استفاده کنید که کاملا سلیقه ای و دلخواه می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید