طرز تهیه اسپرسو هلو

طرز تهیه اسپرسو هلو
طرز تهیه اسپرسو هلو

طرز تهیه اسپرسو هلو

 

اسپرسو هلو یک نوشیدنی شیک و مجلسی است که در لیوان یا جام های بلند سرو می شود. این نوشیدنی را می توان به عنوان میان وعده یا دسر بعد از غذا تهیه و سرو نمود. اسپرسو هلو یک نوشیدنی سرد و تابستانه است که در روزهای گرم تابستان، مصرف آن لذت بخش است. این نوشیدنی را می توان جایگزین میلک شیک یا هر نوشیدنی و بستنی دیگر کرد. طعم اسپرسو در این نوشیدنی در کنار هلو، تضاد عجیب و خوشمزه ای ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپرسو هلو در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

 

مواد لازم

هلو 180 گرم
شیر کم چرب نصف فنجان
اسپرسو یا قهوه یک سوم فنجان
شکر یا عسل۲ قاشق غذا خوری
تکه های یخ نصف فنجان

 

 

طرز تهیه اسپرسو هلو

 

مرحله اول

برای درست کردن این نوشیدنی می توان از هلو منجمد یا تازه استفاده کرد. اگر هلو منجمد بود که فقط کافی است پوست آن را جدا کرده و کمی خرد کنیم. برای هلو تازه نیاز است حدود یکی دو ساعت درون فریزر قرار دهیم تا یخ بزند. حالا پوست آن را جدا کرده و هلو ها را تکه تکه می کنیم.

مرحله دوم

اسپرسو را در دستگاه اسپرسو ساز تهیه می کنیم. می توان از قهوه خیلی غلیظ نیز برای این کار استفاده کرد. حالا می گذاریم تا خنک شود. در دستگاه غذا ساز یا مخلوط کن، یخ و هلو شیر و اسپرسو را می ریزیم. شکر هم اضافه می نماییم.

مرحله سوم

می توانید در این مرحله از عسل نیز استفاده کرد. دستگاه را روشن کرده و تا وقتی که تمام یخ ها پودر نشود، میکس کردن را ادامه می دهیم. حالا وقتی کامل میکس شد و یخ ها پودر شد، درون لیوان می ریزیم و با پودر کاکائو یا تکه های هلو آن را تزیین کرده و سرو می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید