طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان
طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان

 

دمنوش گل گاو زبان یکی از انواع دمنوش های پر طرفدار و محبوب در سراسر جهان است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. دمنوش گل گاو زبان به دلیل اینکه دارای خاصیت آرامبخش طبیعی می باشد با نام دمنوش آرامش هم شناخته می شود موادی که در تهیه این دمنوش استفاده می شود اختیاری است و می توانیم از انواع مواد غذایی برای طعم دهی به این دمنوش استفاده کنیم. نکته دیگر در مورد دمنوش گل گاو زبان این است که این دمنوش خوشمزه و مفید را می توانیم به سلیقه خود به صورت داغ یا سرد سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

گل محمدی خشک 4 عدد
آب جوش 1 لیوان
لیمو ترش 1 عدد
نبات 1 تکه

 

دستور تهیه دمنوش گل گاو زبان

 

مرحله اول

برای درست کردن دمنوش آرامش بخش اول گل گاوزبان را درون فرنچ پرس می ریزیم. در صورتی که فرنچ پرس در دسترس نداریم گل گاو زبان را درون یک قوری کوچک می ریزیم، حالا گل محمدی ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب جوش را اضافه می کنیم و فرنچ پرس را کنار می گذاریم تا گل گاو زبان دم بکشد و رنگ آن بنفش شود. در صورتی که بخواهیم این دمنوش را درون قوری درست کردیم بعد از اینکه مواد را درون قوری ریختیم آنرا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

بهتر است قوری را روی بخرا آب کتری یا سماور قرار دهیم تا دمنوش دم بکشد. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه دمنوش ما حاضر است. حالا دم نوش را درون فنجان مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نبات سرو می نمایییم.

دیدگاهتان را بنویسید