طرز تهیه شربت آلوورا

طرز تهیه شربت آلوورا | Aloe vera juice آیلامارکت
طرز تهیه شربت آلوورا

طرز تهیه شربت آلوورا

شربت آلوورا یکی از انواع شربت های خوشمزه بین المللی است که با روش های متنوع و خاصی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

ژل شفاف آلوورا: 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: 1 فنجان

 

دستور تهیه شربت آلوورا

مرحله اول

برای تهیه شربت آلوورا مجلسی در ابتدا برگ آلوورا را برش می زنیم و ژله های درون برگ را از آن خارج می کنیم، سپس ژله ها را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنیم و به خوبی می شویم. در ادامه ژله ها را داخل یک کاسه آب سرد می ریزیم.

مرحله دوم

اجازه می دهیم ژله ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب سرد بمانند تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود. برای این که تلخی ژله آلوورا به طور کامل گرفته شود بهتر است که هر ۵ دقیقه آب سرد را دور بریزیم و آب تازه جایگزین آن کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه تلخی ژله آلوورا را گرفتیم، انرا درون مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و به طور کامل پوره می کنیم، در ادامه آب لیمو ترش را می گیریم و پس از اینکه صاف کردیم به همراه عسل به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا چند دقیقه دیگر مواد را میکس می کنیم تا عسل و آب لیمو ترش به طور کامل به خورد ژله آلوورا بروند. در ادامه یک سوم لیوان را با مخلوط ژله آلوورا پر می کنیم و باقیمانده آنرا با آب سرد پر می کنیم و چند قالب یخ به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم درون شربت از پالپ های آلوورا استفاده کنیم می توانیم کمی از ژله آلوورا کنار بگذاریم و پس از اینکه شربت ها را اماده کردیم ژله ها آوورا را به صورت تکه های بسیار کوچک به لیوان های شربت اضافه کنیم و سرو کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید