طرز تهیه شربت بهار نارنج

طرز تهیه شربت بهار نارنج
طرز تهیه شربت بهار نارنج

طرز تهیه شربت بهار نارنج

 

شربت بهار نارنج یکی از انواع شربت های خوشمزه و سنتی ایرانی است که برای فصل تابستان بسیار مناسب است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

 عرق بهار نارنج 2/3 پیمانه
شکر 2 پیمانه
آب 1 پیمانه
آبلیمو تازه 1 قاشق غذاخوی

 

دستور تهیه شربت بهار نارنج

 

مرحله اول

برای تهیه شربت بهار نارنج سنتی اول عرق بهار نارنج را به همراه شکر و آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. تا قبل از اینکه شربت به نقطه جوش برسد باید شکر در آب حل شده باشد.

مرحله دوم

بعد از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا به غلظت مناسب برسد. برای اینکه مطمئن شویم شربت به قوام رسیده است یک قاشق از شربت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم

بعداز اینکه شربت خنک شد، آنرا بین دو انگشت خود امتحان می کنیم، اگر آبکی باشد یعنی شربت به غلظت مناسب نرسیده است  ولی اگر کشدار باشد و بین انگشتان مانند یک نخ نازک کش بیاید، یعنی شربت ما تقریبا آماده شده است.

مرحله چهارم

در آخر پس از اینکه شربت به قوام رسید آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم. سپس شربت را در دمای محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا از حرارت بیفتد و با دمای محیط یکسان شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه شربت به طور کامل خنک شد آنرا داخل بطری شیشه ای درب دار می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم. برای سرو شربت هم یک پنجم لیوان را با شربت و باقی مانده حجم لیوان را با آب سرد پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید