طرز تهیه شربت بیدمشک

طرز تهیه شربت بیدمشک
طرز تهیه شربت بیدمشک

 

طرز تهیه شربت بیدمشک

شربت بیدمشک یکی از شربت های سنتی و خوشمزه ایرانی است که مناسب فصل تابستان می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

۱ لیتر عرق بیدمشک

۳ کیلوگرم شکر

۴ لیوان آب

آب لیموترش تازه به مقدار لازم

چند تکه یخ

دستور تهیه شربت بیدمشک

مرحله اول

برای تهیه شربت بید مشک سنتی ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شکر را به همراه ۲ پیمانه عرق بیدمشک و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید بسیار ملایم باشد، چون نمی خواهیم این شربت را بجوشانیم. به دلیل اینکه عطر عرق بیدمشک خیلی سریع می پزد برای اینکه شربت خوش عطری داشته باشیم باید از جوشیدن شربت جلوگیری کنیم.

مرحله سوم

حالا شربت را آرام آرام به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر به طور کامل مخلوط شود، پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا شربت از حرارت بیفتد و تقریبا ولرم شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت ولرم شد، باقیمانده عرق بیدمشک را به قابلمه اضافه می کنیم و با قاشق به خوبی حل می کنیم تا عرق بیدمشک با شربت مخلوط شود، سپس صبر می کنیم تا شربت در دمای محیط کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت کاملا خنک شد، آنرا درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید که شربت های مثل این شربت حتما باید در یخچال نگهداری شوند تا رنگ و طعم شان حفظ شود.

مرحله ششم

برای سرو این شربت خوشمزه نسبت به ذائقه خود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از شربت را داخل یک لیوان مناسب می ریزیم، سپس باقیمانده لیوان را با آب سرد پر می کنیم و چند تکه یخ قالبی هم درون لیوان می اندازیم و با قاشق مخلوط می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید