طرز تهیه قهوه لاته

طرز تهیه قهوه لاته
طرز تهیه قهوه لاته

طرز تهیه قهوه لاته

 

قهوه لاته یکی از انواع قهوه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. قهوه لاته با نام کافه لاته هم شناخته می شود و معمولا از ترکیب قهوه فوری و شیر داغ و کف شیر تهیه می شود. البته می توانیم این نوشیدنی خوشمزه را با قهوه فوری هم درست کنیم. این قهوه از نظر مواد شباهت زیادی به کاپوچینو دارد، با این تفاوت که مقدار ترکیب شیر، قهوه و فوم شیر متفاوت است. این قهوه خوشمزه را می توانیم به راحتی با یک دستگاه فرنچ پرس در منزل درست کنیم. البته این دستگاه برای درست کردن فوم قهوه نیاز است و اگر بخواهیم قهوه را بدون فوم درست کنیم آن هم نیاز نیست، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

اسپرسو 1 پیمانه
پودر وانیل به مقدار لازم 
شیر سرد ¼ 2 پیمانه

 

 

دستور پخت قهوه لاته

 

مرحله اول

برای درست کردن قهوه لاته ایتالیایی اول شیر را درون شیرجوش می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شیر به جوش بیاید، حالا در هر فنجان یا لیوانی که برای سرو قهوه در نظر گرفته ایم 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله به هر فنجان 1 قاشق مرباخوری شکر اضافه می نماییم و آب جوش را نیز بلافاصله روی مواد می ریزیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر در قهوه حل شود و ترکیب شکر و قهوه فوری کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که شیر به جوش آمد آنرا داخل فرنچ پرس می ریزیم و تا نیمه پرس می کنیم تا شیر ما به حالت فوم در بیاید. اگر فرنج پرس در دسترس ندشاتیم شیر را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و تکان می دهیم تا کف کند.

مرحله چهارم

شیر بعد از پرس کردن باید دارای حجم چندین برابر شود و تا بالای ظرف بیاید. بعد شیر کف کرده را درون فنجان های محتوی ترکیب قهوه می ریزیم تا فنجان پر شود و با قاشق کف روی آن را کمی می زنیم و قهوه لاته ما آماده نوش جان کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید