طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی
طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی

 

هات چاکلت مکزیکی یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه بین المللی است که همانطور که از نامش مشخص است متعلق به کشور مکزیک می باشد. همانطور که مطمئنا می دانید غذاها و نوشیدنی ها مکزیکی پر از ادویه هستند و طعم تند و تیز دارند. هات چاکلت مکزیکی هم یکی از انواع نوشیدنی ها داغ مکزیکی است که به دلیل وجود ادویه هایی مانند دارچین و فلفل چیلی طعمی بسیار خاص و خوشایند دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

 

دستور تهیه هات چاکلت مکزیکی

 

مرحله اول

برای درست کردن هات چاکلت مکزیکی خوشمزه اول شکلات تلخ تخته ای را با دست یا چاقو خرد می کنیم.می توانیم شکلات را با چاقو به چند تکه تبدیل کنیم و داخل کیسه ای قرار دهیم و با گوشت کوب روی آن بکوبیم تا کاملا خرد شوند.

مرحله دوم

شکلات های خرد شده را در کاسه ای می ریزیم و کنار می گذاریم.شیر را درون قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر قهوه ای، پودر کاکائو، پودر فلفل چیلی و چوب دارچین را به قابلمه و محتوای آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مداوم با قاشق آن را هم می زنیم تا شکر قهوه ای کاملا در شیر حل شود و همگی مواد عطر و طعم خودشان را به شیر پس بدهند. زمانی که شیر به جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

سپس شکلات تخته ای های خرد شده را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و مداوم هم می زنیم تا عطر وانیل و طعم بی نظیر شکلات با شیر و دیگر مواد مخلوط شود. هات چاکلت آماده شده را در ماگ یا هر مدل لیوانی که تمایل داریم می ریزیم.

مرحله پنجم

بلافاصله 1/2 پیمانه شیر را داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زود گرم شود و بعد از گرم شدن شیر را از روی حرارت بر می داریم و درون فرنچ پرس می ریزیم و با حرکات خیلی سریع اهرم بالای فرنچ پرس کف شیر را درست می کنیم.

مرحله ششم

در پایان با قاشق آرام فوم درست شده در فرنچ پرس را بر می داریم و روی هات چاکلت داخل ماگ می ریزیم و روی فوم را با کمی خرده شکلات یا پودر کاکائو تزیین می کنیم و هات چاکلت خانگ و داغ را نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید