طرز تهیه شیر بادام

طرز تهیه شیر بادام
طرز تهیه شیر بادام

طرز تهیه شیر بادام

شیر بادام یکی از فراورده های خوشمزه و بسیار مفید میوه بادام درختی است که خواص زیاد برای بدن دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت مجله آیلا همراه باشید.

مواد لازم

بادام/ یک پیمانه

آب/ دو پیمانه

عسل/ به مقدار لازم

دستور تهیه شیر بادام

مرحله اول

برای تهیه شیر بادام خانگی در ابتدا بادام را از یک شب قبل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و تا روی بادام ها آب می گیریم و اجازه می دهیم خیس بخورند. پس از اینکه بادام ها به خوبی خیس خوردند پوست انها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

سپس بادام ها را به همراه ۴ قاشق غذاخوری آب گرم داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا بادام ها به طور کامل پودر شوند. پس از اینکه بادام ها کاملا پودر شدند ۲ لیوان سر خالی آب به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا مخلوط کن یا میکسر را روشن می کنیم و حدود ۲ دقیقه دیگر بادام ها را میکس می کنیم تا شیر بادام اماده شود. حالا عسل را به آن اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا شیر بادام به طور طبیعی شیرین و خوشمزه شود.

مرحله چهارم

البته شیرینی شیر بادام کاملا سلیقه ای و به دلخواه می باشد و اگر دوست دارید این نوشیدنی طبیعی را با طعم شیرینی تر میل نمایید می توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری بیشتر عسل به آن اضافه کنید. در پایان باید شیر بادام را صاف کنیم.

مرحله پنجم

حالا شیر بادام را داخل تنظیف یا یک پارچه نخی می ریزیم و فشار می دهیم تا شیر بادام خارج شود. پس از اینکه شیر بادام را صاف کردیم، خمیر باقیماند را روی یک سینی می ریزیم تا خشک شود، سپس آسیاب کرده و به عنوان آرد بادام استفاده می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید