طرز تهیه شیر و دارچین

طرز تهیه شیر و دارچین
طرز تهیه شیر و دارچین

طرز تهیه شیر و دارچین

 

شیر و دارچین یکی از انواع نوشیدنی های سالم و مقوی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این معجون خوشمزه دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن می باشد از مهمترین این خواص می توان به کاهس کلسترول های بد، تنفس راحت تر، تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن و لاغری و … اشاره کرد. بهترین زمان برای مصرف این نوشیدنی خوشمزه و بسیار مفید چند ساعت قبل از خواب می باشد و نکته جالب در مورد این نوشیدنی این است که ترکیب کردن شیر با دارچین باعث می شود که تاثیرگذاری خواص شیر تا ده برابر بیشتر شوند، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

 

مواد لازم

شیر 2 لیوان
چوب دارچین 4 تکه
زنجبیل (اختیاری) 1 تکه کوچک
عسل 2 قاشق مربا خوری

 

 

دستور تهیه نوشیدنی شیر و دارچین

 

 

مرحله اول

برای درست کردن این معجون شیر و دارچین خوشمزه و مقوی اول شیر را درون شیرجوش می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و چوب دارچین را به همراه زنجبیل به آن اضافه می کنیم و با قاشق مواد را در حد مخلوط شدن می زنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم تا اطراف شیرجوش شیر شروع کند به کف ایجاد شدن و حباب زدن که شعله را خاموش می کنیم و اجازه نمی دهیم شیر جوش بزند.صبر می کنیم تا شیر از دما بیفتد، بعد مجددا شعله را روشن می کنیم.

مرحله سوم

سپس با حرارت کم اجازه می دهیم تا گرم شود و بلافاصله با همزن دستی مخلوط شیر را مداوم می زنیم تا کف روی آن ایجاد شود و با صافی دستی کوچک چوب دارچین و زنجبیل را از داخل شیر خارج می کنیم و شیر جوش را از روی شعله بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر را درون لیوان مورد نظرمان می ریزیم و عسل را به آن اضافه می نماییم و چند قاشق از کف روی شیر را داخل شیر در لیوان می ریزیم و در پایان کمی پودر دارچین روی شیر می ریزیم و با قاشق هم بزنید و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید