طرز تهیه شیر پسته

طرز تهیه شیر پسته
طرز تهیه شیر پسته

طرز تهیه شیر پسته

 

شیر پسته یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

 

مواد لازم

یک عدد موز
هفتصد گرم بستنی وانیلی
پانصد گرم شیر یخ زده
نصف قاشق چای خوری پودر ثعلب
۳ قاشق غذا خوری پودر پسته

 

دستور تهیه شیر پسته

مرحله اول

برای تهیه شیر پسته مخصوص اول یک چهارم از شیر را به همراه پسته و پودر هل داخل مخلوط کن یا میسکر می ریزیم و چند پالس میزنیم تا پسته ها به صورت یکدست پوره شوند و به همراه شیر مایعی غلیظ تشکیل دهند.

مرحله دوم

سه چهارم از شیر را که یک و نیم پیمانه می شود را از یک ساعت قبل داخل فریزر قرار می دهیم تا به طور کامل یخ بزند، حالا شیر یخ زده را از فریزر خارج می کنیم و به مخلوط شیر و پسته درون مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس در حدود یکی دو دقیقه مواد را میکس می کنیم تا شیر یخ زده با دیگر مواد یکدست و مخلوط شود. در ادامه عسل را به همراه گلاب و ثعلب اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه میکس می کنیم تا به طور کامل یکدست شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که دوست دارید شیر پسته طعم شیرینی تری داشته باشد می توانید مقدار عسل بیشتری به مواد اضافه کنید و نکته دیگر در مورد ثعلب است که اگر ثعلب در دسترس ندارید می توانید آنرا از مواد لازم حذف کنید.

مرحله پنجم

البته توجه داشته باشید که حذف ثعلب باعث می شود شیر پسته شما دیگر مانند شیر پسته های بیرونی کشدار و غلیظ نشود. در ادامه مواد را درون دو لیوان بزرگ می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا زمان سرو خنک بمانند.

مرحله ششم

برای تزیین روی شیر پسته هم می توانیم مانند بستنی فروشی های از انواع میوه ها و مغز ها استفاده کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد. در صورت تمایل می توانید برای تزیین روی شیر پسته از ترکیب موز یا آناناس با خامه فرم گرفته استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید